Naprawa wtryskiwaczy otworkowych
Wtryskiwacze otworkowe, powszechnie znane pod nazwą wtryskiwacze tradycyjne stosowane były w silnikach Diesla od pierwszej połowy XX wieku. Dzięki prostej konstrukcji występowały w różnych konfiguracjach, współpracowały z pompami wtryskowymi rzędowymi, rotacyjnymi, a także z pompami jednostkowymi. Stosowane były we wszystkich typach pojazdów – od małych silników samochodów osobowych, przez samochody ciężarowe, lokomotywy, czołgi aż po okręty morskie.
Jak działają wtryskiwacze otworkowe
Wtryskiwacze otworkowe możemy podzielić na dwie zasadnicze grupy – wtryskiwacze jednosprężynowe oraz dwusprężynowe. Oba typy jednak mają identyczną zasadę działania – stożek iglicy dociskany jest do gniazda za pomocą sprężyny, dzięki czemu wtryskiwacz jest zamknięty. Aby wtryskiwacz się otworzył musi zostać do niego podane paliwo – gdy pompa podaje paliwo wzrasta ciśnienie we wtryskiwaczu. Gdy ciśnienie przekroczy określoną dla danego typu wartość (ciśnienie otwarcia) iglica jest podnoszona, a paliwo podawane jest do cylindra. Ciśnienie otwarcia we wtryskiwaczach otworkowych może być ustalane na dwa sposoby – poprzez regulację śrubą lub specjalnymi podkładkami.
Jak nazwa wskazuje wtryskiwacze dwusprężynowe posiadają drugą sprężynę, która pracuje, gdy jeszcze bardziej wzrośnie ciśnienie we wtryskiwaczu. Wyższe ciśnienie pozwala na lepsze rozpylenie paliwa, a w związku z tym ogranicza zanieczyszczenie oraz poprawia ekonomię silnika. W wielu silnikach wykorzystujących wtryskiwacze dwusprężynowe jeden z wtryskiwaczy wyposażony jest w czujnik wzniosu iglicy. Element ten przekazuje impuls do sterownika silnika, dzięki czemu możliwe jest precyzyjniejsze sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu w pompie wtryskowej.


Jesteśmy corocznym laureatem Orłów Motoryzacji
Sprawdzenie wtryskiwaczy otworkowych
Dostarczone do naszej firmy wtryskiwacze w pierwszej kolejności poddawane są testowi na próbniku ręcznym. Dzięki tej próbie, możemy stwierdzić, czy rozpylacz jest szczelny, czy rozpyla prawidłowo, czy jakieś otworki nie są zatkane. W teście tym widzimy także jakie jest ciśnienie otwarcia wtryskiwacza oraz sprawdzamy, czy nie występują przecieki wewnętrzne i nadmierne spadki ciśnienia. Jak widać pomimo prostej konstrukcji jest wiele elementów do sprawdzenia. Na podstawie tych testów możemy ocenić, czy rozpylacz nadaje się jeszcze do regeneracji, czy też konieczna będzie jego wymiana na nowy. Jeżeli testujemy wtryskiwacze tradycyjne przy kliencie możemy od razu podać cenę naprawy, jeżeli wtryskiwacze zostały u nas pozostawione dzwonimy do klienta, aby poinformować o wykrytych usterkach i jaka jest cena naprawy wtryskiwaczy tradycyjnych.
Wtryskiwacze dwusprężynowe testowane są dodatkowo na stanowisku testowym Bosch EPS 205, gdzie testowane jest drugie, wyższe ciśnienie. Test ten jest niemożliwy podczas zwykłego testu na próbniku ręcznym.
1982
Mamy blisko 40 lat doświadczenia
Naprawa wtryskiwaczy otworkowych
W przypadku gdy rozpylacze nadają się do ponownego użycia lub do regeneracji są one dokładnie myte w myjce ultradźwiękowej. Na specjalnej szlifierce szlifowane są stożki iglicy rozpylacza, na innym urządzeniu szlifowane są stożki w korpusie rozpylacza – po takim zabiegu obie powierzchnie szczelnie do siebie przylegają zapewniając poprawną pracę wtryskiwacza.
Ponieważ wtryskiwacze jednosprężynowe to bardzo stara konstrukcja, często spotyka się sytuacje gdy nie można już naprawić rozpylacza i konieczna jest jego wymiana. W naszej ofercie posiadamy duży wybór rozpylaczy czołowych producentów – Bosch, Delphi, Wuzetem, Motorpal, Stanadyne i wielu innych. Jeżeli jakiegoś modelu nie mamy na miejscu, zazwyczaj szybko można go do nas ściągnąć, dzięki czemu naprawa takich wtryskiwaczy rzadko trwa dłużej niż dwa dni.
W naprawie wtryskiwaczy tradycyjnych liczy się przede wszystkim doświadczenie. Nasza firma już od blisko 40 lat regeneruje wtryskiwacze tradycyjne. Zapraszamy do kontaktu.