Naprawa wtryskiwaczy Denso
Wtryskiwacze Denso to jedne z najczęściej pojawiających się w silnikach wtryskiwacze typu Common Rail. Pierwsze seryjnie produkowane konstrukcje pojawiły się już w roku 1996 w silnikach pojazdów użytkowych, a w roku 1999 trafiły do samochodów osobowych. Do dnia dzisiejszego wtryskiwacze Denso trafiły do takich marek jak Toyota, Mazda, Nissan, Mitsubishi, Renault, Volvo, Ford oraz do pojazdów użytkowych. Od niedawna możliwa jest naprawa wtryskiwaczy Denso.
Na przestrzeni lat konstrukcja wtryskiwaczy była nieustannie modyfikowana, zaczynając od konstrukcji czteropinowych pracujących przy ciśnieniu do 135 MPa, przez nowocześniejsze dwupinowe konstrukcje pracujące przy ciśnieniach do 180 MPa, aż po sześciopinowe wtryskiwacze Denso i-ART pracujące przy ciśnieniach dochodzących do 250 MPa.
Wtryskiwacze Denso - zasada działania
Wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Denso działają na zasadzie różnicy ciśnień wewnątrz wtryskiwacza. Ciśnienie paliwa dociska za pomocą trzpienia iglicę rozpylacza do gniazda. Ciśnienie działa na ten układ z jednakową siłą od strony elektrozaworu i od strony rozpylacza. Gdy elektromagnes otworzy zawór ciśnienie w jego obrębie się zmniejsza, lecz w okolicach rozpylacza nadal pozostaje wysokie. Dzięki temu mechanizmowi iglica jest podnoszona do góry i następuje wtrysk paliwa. Wtryskiwacze mają dwie główne metody kodowania – jedna to za pomocą rezystora zatopionego w cewce we wtryskiwaczach czteropinowych, druga to wielocyfrowy kod wpisywany do sterownika silnika.
Wtryskiwacze piezoelektryczne Denso charakteryzują się błyskawiczną szybkością działania, dzięki czemu można w jednym cyklu pracy uzyskać większą ilość małych dawek. Wtryskiwacze takie posiadają stos piezoelektryczny, który błyskawicznie zmienia swoją objętość w momencie podania prądu. Za pomocą siłownika hydraulicznego skok jest zwiększany i uruchamiany jest zawór otwierający wtryskiwacz. Wtryskiwacze tego typu występują w wersjach z kabelkiem z wtyczką, lub z wtyczką integralną z resztą wtryskiwacza.
Najnowszą konstrukcją od Denso są wtryskiwacze i-ART które na chwilę obecną są najbardziej zaawansowanymi technologicznie wtryskiwaczami na świecie. Wtryskiwacze można rozpoznać po sześciopinowych gniazdach wtykowych. Wtryskiwacze Denso i-ART działają na zasadzie elektromagnetycznej, wyposażone są jednak dodatkowo w moduł sterowania zapamiętujący charakterystykę wtryskiwcza oraz w czujnik temperatury.


Jesteśmy corocznym laureatem Orłów Motoryzacji
Naprawa wtryskiwaczy Denso
Naprawa wtryskiwaczy Denso w naszej firmie może odbywać się na dwa sposoby – ze sprawdzeniem wstępnym, lub bez sprawdzania. Metoda pierwsza rozpoczyna się od mycia zewnętrznego wtryskiwaczy metodą ultradźwiękową a następnie płukaniu pod wysokim ciśnieniem. Po wypłukaniu wtryskiwacze trafiają na stanowisko probiercze Carbon Zapp CRU4R lub Bosch EPS 205, gdzie testowane są dawki przy różnych obciążeniach. Po analizie wyników z testów niesprawne wtryskiwacze są rozbierane i weryfikowane są ich podzespoły pod mikroskopem. Niesprawne podzespoły wymieniane są na nowe i wtryskiwacze ponownie trafiają na stanowisko testowe.
Drugą metodą naprawy jest naprawa zaczynająca się od demontażu i weryfikacji pod mikroskopem. Jest to metoda szybsza, tańsza i dająca więcej informacji o źródle problemu – gdy wtryskiwacze nie są płukane pozostaje w nich resztka paliwa i ewentualnych zanieczyszczeń, które wskazują co może być przyczyną uszkodzenia. Wtryskiwacze rozebrane są myte w myjkach ultradźwiękowych i składane przy użyciu specjalistycznych narzędzi, a następnie trafiają na stanowisko testowe, gdzie jeszcze w razie konieczności są dodatkowo regulowane. Dzięki dodatkowej regulacji aby wszystkie wtryskiwacze Denso miały bardzo zbliżone dawki zapewniamy iż naprawa wtryskiwaczy Denso wykonana jest w najlepszy możliwy sposób.
1982
Mamy blisko 40 lat doświadczenia
Sprawdzenie wtryskiwaczy Denso
Sprawdzenie wtryskiwaczy Denso pozwala określić stan w jakim znajdują się testowane wtryskiwacze. Przed sprawdzeniem wtryskiwacze są myte w myjkach ultradźwiękowych oraz płukane, a sprawdzane są na specjalistycznych urządzeniach takich jak Carbon Zapp CRU4R lub Bosch EPS 205. Jeżeli wtryskiwacze są sprawne otrzymują nowe kody, które należy wpisać do sterownika silnika.
Sprawdzenie wtryskiwaczy Denso trwa zazwyczaj 2-3 godziny na komplet, aby jednak mogło być wykonane w tak krótkim czasie, klient musi być wcześniej umówiony, w przeciwnym wypadku wtryskiwacze trafią do kolejki, gdzie może to zająć więcej czasu. Sprawdzenie „na poczekaniu” po uprzednim umówieniu telefonicznym jest możliwe.
Naprawa wtryskiwaczy Denso zajmuje więcej czasu, zazwyczaj wyrabiamy się w 2-3 dni, w zależności od dostępności części. Nie do wszystkich wtryskiwaczy Denso części zamienne są dostępne, niektórych typów niestety nie da się zregenerować. Aby poznać możliwości naprawy wtryskiwaczy Denso zapraszamy do kontaktu.