Naprawa wtryskiwaczy Delphi
Wtryskiwacze Delphi pojawiły się w europejskich samochodach 20 lat temu. Układy paliwowe wyposażone w te wtryskiwacze charakteryzowały się od początku doskonałymi parametrami pracy – zarówno uzyskano niskie spalanie jak i wysoką elastyczność wyposażonych w nie silników. Chociaż typów silników wyposażonych w te układy nie było dużo, to były to silniki bardzo popularne.
Wśród najbardziej rozpowszechnionych silników wykorzystujących wtryskiwacze Delphi można wymienić silniki 1.5 dCi z Renault, 1.8 oraz 2.0 TDCI Ford oraz 2.9 Kia. Wszystkie te silniki to jednostki bardzo ekonomiczne i elastyczne. Piętą achillesową pierwszych układów Delphi były jednak pompy, które przez swą awaryjność przesłoniły korzyści ze stosowania tych układów.
Wtryskiwacze Delphi - zasada działania
Wtryskiwacze innych producentów wykorzystują długi trzpień sterujący biegnący przez niemal całą długość wtryskiwacza. Konstrukcyjnie wtryskiwacze Delphi różnią się tu znacznie. Ciśnienie zamykające rozpylacz działa bezpośrednio na iglicę rozpylacza, bez pośrednich elementów. Dzięki temu w momencie otwarcia zaworka, gdy upuszczane jest ciśnienie z obrębu komory kontrolnej iglica może się błyskawicznie podnieść i wtryskiwacz zaczyna podawać paliwo.
Wtryskiwacze Delphi cechują się zwartą budową, są mniejsze od konkurencyjnych konstrukcji. Bardzo ważną ich cechą są kody nadane podczas testów na stole probierczym – ponieważ we wtryskiwaczach Delphi nie ma wiele możliwości regulacji, kody C2I, oraz w nowszych konstrukcjach kody C3I mają szczególne znaczenie. Dzięki tym kodom sterownik jest w stanie zoptymalizować wielkość dawki podawanej do cylindra.


Jesteśmy corocznym laureatem Orłów Motoryzacji
Naprawa wtryskiwaczy Delphi
Naprawa wtryskiwaczy Delphi w naszej firmie może odbywać się na dwa sposoby – ze sprawdzeniem wstępnym, lub bez sprawdzania. Metoda pierwsza rozpoczyna się od mycia zewnętrznego wtryskiwaczy metodą ultradźwiękową a następnie płukaniu pod wysokim ciśnieniem. Po wypłukaniu wtryskiwacze trafiają na stanowisko probiercze Carbon Zapp CRU4R, gdzie testowane są dawki przy różnych obciążeniach. Po analizie wyników z testów niesprawne wtryskiwacze są rozbierane i pod mikroskopem weryfikowane są ich podzespoły . Niesprawne podzespoły wymieniane są na nowe i wtryskiwacze ponownie trafiają na stanowisko testowe.
Drugą metodą naprawy wtryskiwaczy Delphi jest naprawa zaczynająca się od demontażu i weryfikacji pod mikroskopem. Jest to metoda szybsza, tańsza i dająca więcej informacji o źródle problemu – gdy wtryskiwacze nie są płukane pozostaje w nich resztka paliwa i ewentualnych zanieczyszczeń, które wskazują co może być przyczyną uszkodzenia. Jeżeli we wtryskiwaczu znajdziemy opiłki, konieczna jest także naprawa pompy common rail. Wtryskiwacze rozebrane są myte w myjkach ultradźwiękowych i składane przy użyciu specjalistycznych narzędzi, a następnie trafiają na stanowisko testowe, gdzie jeszcze w razie konieczności są dodatkowo regulowane. Dzięki dodatkowej regulacji aby wszystkie wtryskiwacze Siemens miały bardzo zbliżone dawki zapewniamy iż naprawa wtryskiwaczy Delphi wykonana jest w najlepszy możliwy sposób.
1982
Mamy blisko 40 lat doświadczenia
Sprawdzenie wtryskiwaczy Delphi
Sprawdzenie wtryskiwaczy Delphi pozwala określić stan w jakim znajdują się testowane wtryskiwacze. Przed sprawdzeniem wtryskiwacze są myte w myjkach ultradźwiękowych oraz płukane, a sprawdzane są na specjalistycznym stanowisku probierczym Carbon Zapp CRU4R. Jeżeli wtryskiwacze są sprawne otrzymują nowe kody, które należy wpisać do sterownika silnika.
Sprawdzenie wtryskiwaczy Delphi trwa zazwyczaj 2-3 godziny na komplet, aby jednak mogło być wykonane w tak krótkim czasie, klient musi być wcześniej umówiony, w przeciwnym wypadku wtryskiwacze trafią do kolejki, gdzie może to zająć więcej czasu. Sprawdzenie „na poczekaniu” po uprzednim umówieniu telefonicznym jest możliwe.
Naprawa wtryskiwaczy Delphi zajmuje więcej czasu, zazwyczaj wyrabiamy się w 2-3 dni, w zależności od dostępności części. Aby poznać możliwości naprawy wtryskiwaczy Delphi zapraszamy do kontaktu.