Naprawa pompowtryskiwaczy VW

Pompowtryskiwacze lub w skrócie pompowtryski jakie znamy dziś pojawiły się w samochodach osobowych na sam koniec zeszłego wieku. Wcześniej były stosowane w samochodach ciężarowych. Zwarta konstrukcja pozwoliła uzyskać bardzo wysokie ciśnienia wtrysku, dzięki czemu poprawiła się zarówno ekonomiczność jak i ekologiczność samochodów wyposażonych w ten układ.

Najczęściej pompowtryskiwacze można znaleźć w samochodach grupy Volkswagen – VW, Audi, Skoda, Seat, chociaż zdarzają się też w samochodach innych marek wykorzystujących silniki VW. Z powodu skomplikowanej konstrukcji a także wysokiej ceny produkcji nie są już stosowane w nowych samochodach, jednak bardzo duża ich ilość spotykana jest cały czas w samochodach na europejskich drogach.

Pompowtryskiwacze - zasada działania

Pompowtryskiwacze jak wskazuje już sama nazwa łączą dwie role wykonywane dotychczas przez dwa odrębne podzespoły – pompę wtryskową oraz wtryskiwacz. Paliwo dopływa do pompowtryskiwaczy przez kilkaset bardzo małych otworów w nakrętce rozpylacza. Bardzo ściśle spasowany z korpusem tłoczek napędzany jest za pomocą wałka krzywkowego. Podczas nacisku tłoczy on paliwo do korpusu pompowtryskiwacza, gdzie elektrozawór steruje czy paliwo ma zostać podane do cylindra, czy też ma zostać przetłoczone ponownie do układu zasilania. Moment wtrysku paliwa określany jest przez sterownik silnika, który z kolei uruchamia elektromagnes w pompowtryskiwaczu. Gdy zawór jest zamykany paliwo dopływa do rozpylacza i gdy osiągnie ciśnienie otwarcia  iglica jest podnoszona, a paliwo jest podawane do cylindra.

W zależności od obciążenia silnika wymagana ilość paliwa regulowana jest za pomocą długości impulsu otwierającego pompowtryskiwacz.

Jesteśmy corocznym laureatem Orłów Motoryzacji

Naprawiamy ponad 6000 wtryskiwaczy rocznie

Sprawdzenie pompowtryskiwaczy

Dostarczone do naszej firmy pompowtryskiwacze w pierwszej kolejności trafiają do myjki ultradźwiękowej, gdzie usuwany jest nagar z rozpylaczy. Ocena wzrokowa pozwala czasem stwierdzić wstępnie uszkodzenia, oceniany jest stan oringów. Wstępny test elektryczny pokazuje który pompowtryskiwacz jest zacięty. Następnie pompowtryskiwacz montuje się na specjalne stanowisko do testowania – są w nim testowane dawki na różnych obciążeniach i przy różnych prędkościach obrotowych a także czasy reakcji. Taki test pozwala na dokładne określenie stanu pompowtryskiwacza oraz możliwości jego naprawy.

Przy niektórych objawach podanych przez klienta skuteczniejsza od testu jest rozbiórka pompowtryskiwacza z pomocą specjalnego imadła z pomiarem siły docisku i oddzielny test rozpylania na próbniku ręcznym lub na Bosch EPS-205. Ocena stanu rozpylacza jest bardzo ważną czynnością gdyż niesprawny rozpylacz jest w stanie zaburzać wyniki na maszynie testującej.

1982

Mamy blisko 40 lat doświadczenia

Naprawa pompowtryskiwaczy

Do naprawy pompowtryskiwacza konieczny jest jego demontaż – odkręcane są zarówno część wtryskowa jak i część elektrozaworu. Do czynności tych używa się specjalnego imadła z pomiarem siły docisku – bez takiego urządzenia można trwale uszkodzić pompowtryskiwacz. Wszystkie podzespoły są weryfikowane pod kątem widocznych oznak zużycia i w przypadku znacznego zużycia wymieniane na nowe. Do naprawy używamy części produkcji firm Bosch oraz Wuzetem. Po umyciu w myjce ultradźwiękowej reguluje się ciśnienie otwarcia rozpylacza na zgodne z wytycznymi producenta. Cały pompowtryskiwacz jest ponownie skręcany odpowiednim momentem docisku i trafia na stanowisko probiercze, gdzie testowane są jego parametry w różnych zakresach prędkości obrotowych oraz obciążeń. Ostatnim etapem jest sprawdzenie szczelności, aby paliwo z pompowtryskiwacza nie przedostawało się do oleju silnikowego.

Naprawa pompowtryskiwaczy to proces bardzo czasochłonny, dlatego konieczne jest pozostawienie ich na kilka dni w naszym serwisie. Czasem jedyne uszkodzenie to pęknięcie zabezpieczenia na sprężynie, w takim przypadku możliwa jest naprawa nawet na poczekaniu (po wcześniejszym umówieniu terminu). Powszechnym uszkodzeniem jest także uszkodzenie oringów, oryginalne zestawy uszczelek można dostać w naszej firmie w ciągłej sprzedaży.

Naprawiamy także inne podzespoły

Zadzwoń Teraz i umów termin naprawy