Naprawa pomp Delphi

Delphi swoje układy paliwowe oparło na technologiach firm Lucas / CAV, które z powodzeniem przez dziesięciolecia napędzały rozwój technologii Diesla. Pompy Delphi common rail montowane od ponad 20 lat występują w ogromnej ilości pojazdów spotykanych na rynku europejskim.

Pompy Delphi znalazły zastosowanie w pojazdach wielu marek – Renault, Ford, Peugeot, Kia, Mercedes, Land Rover, Volkswagen. Pierwsze konstrukcje tych pomp miały powszechnie znane mankamenty, kolejne wersje znacznie podniosły jednak ich jakość.

Pompy Delphi - zasada działania

Pierwsza konstrukcja pompy Delphi to pompa DFP1. Pompy tego typu wyposażone są w wewnętrzną pompkę zasilającą, przez którą paliwo jest podawane do elektrozaworu, a następnie do głowicy sekcji tłoczących. Wałek napędowy tej pompy wyposażony jest w krzywkę wewnętrzną, która podczas obracania naciska przez popychacze tłoczki wytwarzając wysokie ciśnienie. Konstrukcja ta jest głośna i awaryjna, dlatego Delphi wprowadziło inny typ pomp.

Pompy Delphi DFP3 posiadają pompkę wstępną dokręcaną z zewnątrz. Pompka ta tłoczy paliwo poprzez zawór regulacji ciśnienia do sekcji tłoczących. Na wałku napędowym umieszczona jest krzywka, która unosi tłoczki, dzięki czemu wytwarzane jest ciśnienie. Konstrukcja ta ma wiele plusów, uniknięto w niej problemów jakie występowały w pompach DFP1, dzięki czemu jej działanie jest niemal niezawodne. Do powszechnych awarii zaliczają się usterki elektrozaworu oraz wycieki zewnętrzne.

Jesteśmy corocznym laureatem Orłów Motoryzacji

Naprawiamy ponad 6000 wtryskiwaczy rocznie

Naprawa pomp Delphi

Najczęstszą usterką pomp DFP1 są opiłkujące podzespoły takie jak pompka zasilająca lub popychacze, dlatego też naprawa pomp Delphi zawsze zaczyna się od demontażu i weryfikacji wszystkich części, aby zapobiec zanieczyszczeniu stanowiska probierczego. Jeżeli części nie są zużyte lub zostały wymienione na nowe, pompa jest składana i testowana jest jej wydajność na urządzeniu Bosch EPS 708. Jeżeli występują uszkodzenia podzespołów klient jest informowany o wycenie i to klient podejmuje decyzję, czy pompę naprawiamy.

Pompy DFP3 z kolei dzięki posiadaniu zewnętrznej pompki zasilającej możemy zweryfikować bez kompletnej rozbiórki, jeżeli pompka jest w dobrym stanie, pompa jest płukana i następnie testowana. W przypadku braku wydajności klient jest informowany o kosztach i naprawa pompy kontynuowana jest po zamontowaniu nowych części.

Naprawa pomp Delphi jest procesem czasochłonnym dlatego nie jest możliwe umówienie naprawy „na poczekaniu” i pompa musi zazwyczaj spędzić kilka dni w naszym warsztacie. Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się iż w pompie znajduje się źródło opiłków, konieczne jest dostarczenie pozostałych elementów układu wysokociśnieniowego do dokładnego czyszczenia – wtryskiwaczy oraz listwy, gdyż pozostałe w nich opiłki są w stanie bardzo szybko doprowadzić do ponownego uszkodzenia pompy Delphi.

1982

Mamy blisko 40 lat doświadczenia

Sprawdzenie pomp Delphi

Częste usterki pomp delphi DFP1 polegające na wytwarzaniu opiłków z pompki zasilającej lub z popychaczy uniemożliwiają testowanie takiej pompy na stanowisku probierczym bez weryfikacji podzespołów.

Nowsze typy pomp jak DFP3 posiadające zewnętrzną pompkę zasilającą po sprawdzeniu pompki (jeżeli jest sprawna) są płukane i możliwe jest ich testowanie na stanowisku probierczym.

Ponieważ sprawdzenie pomp jest procesem czasochłonnym, nie oferujemy sprawdzenia „od ręki” pompa zazwyczaj musi u nas spędzić 1- 2 dni.

Naprawiamy także inne podzespoły

Zadzwoń Teraz i umów termin naprawy