Naprawa pomp Bosch

To właśnie od firmy Bosch zaczęła się w Europie rewolucja w konstrukcjach układów paliwowych do silników Diesla. Od 1999 roku wprowadził swoje układy paliwowe common rail do niemal każdej występującej na rynku marki samochodowej.

Pompy Bosch common rail znalazły zastosowanie nie tylko w samochodach osobowych, wiele ich modeli ma przeznaczenie do samochodów użytkowych. Najbardziej pompy Bosch kojarzone są z markami MAN i Cummins

Pompy Bosch - zasada działania

Pierwszą konstrukcją są pompy CP1. Pompy te są wyposażone w trzy tłoczki napędzane centralnie umieszczonym wałkiem napędowym. Regulacja ciśnienia paliwa odbywa się poprzez upuszczanie paliwa za pomocą elektrozaworu umieszczonego na pompie lub na listwie wysokiego ciśnienia. Konstrukcja choć mało awaryjna nie pozwalała na uzyskiwanie wysokich ciśnień, dlatego po pewnym czasie pompy zmodyfikowano do wersji CP1H, która pozwala na uzyskanie znacznie wyższych ciśnień. Niektóre z pomp typu CP1H wyposażone są w zębatkową pompkę wstępną.

Drugą konstrukcją pompy Bosch jest pompa CP3. Wyposażona jest w centralnie umieszczony wałek napędowy oraz trzy sekcje tłoczące. Ponieważ sekcje tłoczące pracują bezpośrednio w bryle korpusu uzyskano większe ciśnienie oraz żywotność pompy. Z tego też powodu pompy takie znalazły zastosowanie w samochodach ciężarowych.

Najnowszą z popularnych konstrukcji jest pompa CP4. Pompa ta umożliwia uzyskiwanie jeszcze większych ciśnień. W zależności od wersji ciśnienie wytwarzane jest przez jeden lub dwa tłoczki. W pompach tych inaczej niż we wcześniejszych konstrukcjach rozwiązano mechanizm popychacza tłoczka, przez co pompy tego typu mają mniejszą żywotność niż starsze kontrukcje.

Jesteśmy corocznym laureatem Orłów Motoryzacji

Naprawiamy ponad 6000 wtryskiwaczy rocznie

Naprawa pomp Bosch​

W zależności od zgłaszanych uszkodzeń naprawa pomp Bosch może odbywać się w dwóch wariantach. Wariant pierwszy to płukanie pompy i test na znanym z autoryzowanych serwisów Bosch stanowisku Bosch EPS 708. Ten wariant wykaże, czy to właśnie pompa jest źródłem problemów z samochodem. Pompa testowana jest w różnych warunkach obciążenia – testujemy pełną wydajność, dawkę rozruchową, elektrozawór.

Drugi wariant ma zastosowanie, gdy klient podejrzewa opiłkowanie pompy lub gdy pompa ma wycieki. W tym wariancie pompa jest rozbierana i podzespoły weryfikowane są pod mikroskopem. Dzięki temu możemy w przybliżeniu oszacować koszty naprawy o których informowany jest klient.

Gdy klient podejmie już decyzję o naprawie przetestowanej pompy zamawiane są oryginalne części zamienne, w myjkach ultradźwiękowych czyszczone są części do ponownego użycia i pompa składana jest przy użyciu odpowiedniego wyposażenia i zgodnie z instrukcją producenta. W momencie gdy wszystko jest już poskładane pompa trafia na stół Bosch EPS 708, aby potwierdzić skuteczność naprawy. Z testu tego wykonywany jest wydruk protokołu, który czarno na białym pokazuje w jakim stanie po naprawie jest pompa.

Zachęcamy do wcześniejszego umawiania terminu naprawy, gdyż naprawa pomp Bosch to proces czasochłonny i od dostarczenia do odbioru potrafi zająć 2-3 dni. Wcześniejsze umówienie skraca ten czas.

1982

Mamy blisko 40 lat doświadczenia

Sprawdzenie pomp Bosch

Wśród oferowanych przez nas usług jest także sprawdzenie pomp wysokiego ciśnienia produkcji firmy Bosch. Gdy trafia do nas taka pompa, a zgłaszane przez klienta objawy wskazują, iż test na stanowisku probierczym może wskazać źródło problemu, jesteśmy w stanie przetestować większość takich pomp.

Pompa Bosch jest myta zewnętrznie, a także płukana wewnętrznie na specjalnym stanowisku. Następnie pompa trafia na stanowisko do testowania pomp common rail Bosch EPS 708, gdzie jest testowana w warunkach symulujących pracę na silniku. Takie testowanie jest w stanie wykryć niektóre usterki, jak niedostateczną wydajność lub niewłaściwą regulację elektrozaworu. W przypadku, gdy zdiagnozowana usterka nie jest możliwa do usunięcia za pomocą wymiany łatwo dostępnego elementu, pompa jest demontowana, robiona jest wycena naprawy i możemy przystąpić do pełnej naprawy.

Zdarza się, iż testowana pompa jest dobra, a źródłem problemu jest usterka innego elementu. Oferowana przez nas naprawa wtryskiwaczy bosch może być wtedy konieczna.

Naprawiamy także inne podzespoły

Zadzwoń Teraz i umów termin naprawy